İnsan Hakları, bireyin sadece insan olmakla kazandığı haklardır. İnsan olmak yeterlidir; başka da bir gerekçe aranmaz. Sağlık hizmetinden yararlanmak da temel insan haklarından birdir. Dolayısıyla hasta haklarını bu evrensel çerçeve içinde değerlendirmek gerekir.
Kliniğimize sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;
- Hizmetten genel olarak faydalanma
Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanma, - Eşitlik içinde hizmete ulaşma
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma, - Bilgilendirme
Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenme, - Kuruluşu seçme ve değiştirme
Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirme ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanma, - Personeli tanıma, seçme ve değiştirme
Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenme, seçme ve değiştirme, - Bilgi İsteme
Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak isteme, - Mahremiyet
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetini alma, - Rıza ve İzin
Tıbbi müdahalelerde rızanın alınması ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanma, - Reddetme ve durdurma
Tedaviyi reddetme ve durdurulmasını isteme, - Güvenlik
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda alma, - Dini vecibelerini yerine getirebilme
Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirme, - Saygınlık görme
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti alma, - Rahatlık
Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti alma, - Ziyaret
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etme, - Refakatçi bulundurma
Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı isteme, - Müracaat, şikayet ve dava hakkı
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanma, - Sürekli hizmet
Gerektiği sürece. sağlık hizmetlerinden yararlanma, - Düşüncelerini belirtme
Verilen hizmetler konusunda düşüncelerini ifade etme,
HAKKI VARDIR.